Les ofimòbils són oficines mòbils que porten els caixers automàtics i els serveis financers als municipis que no tenen oficina bancària
![Imatge ofimòbils](/_vercel/image?url=_astro%2Fintro1.T4WZ40Sv.jpg&w=640&q=100)
![Imatge ofimòbils](/_vercel/image?url=_astro%2Fintro2.7DqMTgpy.jpg&w=640&q=100)
![Imatge ofimòbils](/_vercel/image?url=_astro%2Fintro3.BCYv0F9s.jpg&w=640&q=100)
![Imatge ofimòbils](/_vercel/image?url=_astro%2Fintro4.8Oyrx5Jj.jpg&w=640&q=100)
CaixaBank garanteix la inclusió financera amb les oficines mòbils en prop de 1.400 poblacions petites, 458 a Catalunya
Un 70% dels seus usuaris tenen més de 65 anys, cosa que posa de manifest el compromís de l'entitat amb el col·lectiu sènior
Els usuaris, siguin o no clients de l’entitat, poden retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos, entre altres operacions
01
Inclusió
Prop de 1.400 poblacions ateses en 17 províncies
CaixaBank garanteix la inclusió financera amb les seves oficines mòbils en prop de 1.400 poblacions petites després d'incrementar el servei un 77% en un any i és, a més, l'única entitat amb model d'oficina bancària en 459 poblacions d'Espanya, disposa de més de 4.000 oficines a tot el país i té presència en més de 2.230 municipis a totes les províncies espanyoles.
02
Recorregut
Més de 75.000 km al mes
CaixaBank compta amb un total de 34 oficines mòbils, 29 de les quals recorren més de 75.000 quilòmetres de mitjana al mes i presten servei en 17 províncies de set comunitats autònomes: Àvila, Burgos, Lleó, Palència i Segòvia, a Castella i Lleó; Ciudad Real, Guadalajara i Toledo, a Castella-la Manxa; Castelló i València, a la Comunitat Valenciana; Granada, a Andalusia; la Comunitat de Madrid, La Rioja i les quatre províncies de Catalunya.
03
Col·laboració
458 localitats a Catalunya
A Catalunya, en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, CaixaBank ofereix servei amb les seves oficines mòbils a un total de 458 localitats en les quals resideixen 290.000 persones. Les ofimòbils recorren més de 18.000 quilòmetres al mes per garantir l'accés a serveis financers en un total de 120 localitats de Barcelona, 119 de Lleida, 118 de Girona i 101 poblacions de Tarragona.
04
Compromís
Més de 640.000 beneficiaris potencials
En el seu compromís amb la inclusió financera, l'entitat ofereix cobertura bancària a un total de 1.387 poblacions en risc d'exclusió financera a l’inici de l’any 2025, enfront de les 783 localitats a les quals arribava a principis de l’any 2024. Amb les seves oficines mòbils presta servei a poblacions on en total resideixen més de 640.000 persones.
05
Col·lectiu senior
Un 70% dels usuaris atesos són més grans de 65 anys
Un 70% dels usuaris de les oficines mòbils tenen més de 65 anys, cosa que posa de manifest el compromís de l'entitat amb el col·lectiu sènior. El servei d'ofimòbil permet als usuaris, siguin o no clients de l'entitat, realitzar les operacions bancàries més habituals, entre les quals destaquen retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos en localitats sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers.
Catalunya
9 Ofimòbils
458 Poblacions
Barcelona
3 Ofimòbils
120 Poblacions
Girona
2 Ofimòbils
118 Poblacions
Lleida
2 Ofimòbils
119 Poblacions
Tarragona
2 Ofimòbils
101 Poblacions
Comunitat Valenciana
2 Ofimòbils
70 Poblacions
Castella-La Manxa
2 Ofimòbils
62 Poblacions
Andalusia
1 Ofimòbils
36 Poblacions
Madrid
2 Ofimòbils
69 Poblacions
Castella i Lleó
11 Ofimòbils
614 Poblacions
La Rioja
2 Ofimòbils
78 Poblacions
Clau en l'estratègia de CaixaBank
Les oficines mòbils són claus en l'estratègia de CaixaBank per evitar l'exclusió financera de les zones rurals, a més de preservar la relació directa amb el client que resideix en aquest tipus d'entorns i mantenir l'aposta de CaixaBank per l'economia d'aquests territoris.
Aquest servei de CaixaBank contribueix a la reducció de les desigualtats, un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, amb els quals l'entitat es troba fortament compromesa.
En aquest sentit, CaixaBank aposta per no abandonar aquells municipis en els quals és l'única entitat bancària. És la manera d'entendre la inclusió financera per part de l'entitat com una banca pròxima i accessible mantenint inalterable el seu compromís de ser a prop dels clients.